Thursday, October 30, 2008

21st CONVOCATION, SECOND ASSEMBLY 2008, UUM


Finally.....Dapat jugak aku complete Master ku...!! Yeaa..!! Alhamdullilah..... With flying colors result (bagi aku ler kan...!!), 18/10/2008 adalah kali ke dua utk aku ke Dewan MAS, UUM. menyembah duli kepada DYMM Sultan Kedah menerima segulung ijazah Sarjana Sains (Pengurusan). Adoi....!Kalau diingatkan balik sejarah aku further study nie mmg ler memenatkan! Pernah rasa mcm nak give-up tapi aku kuatkan semangat jugak utk further study. Sebenarnya aku terigin gak further kat oversea, tp nampaknya rezeki aku masih di bumi Malaysia! Maybe for PHD?! I'm really look for it! Walaupun aku terpaksa amik masa hampir 3 thn utk completed tp yang paling penting aku ttp PUAS!!!

Byk yg tanya kenapa nak further study? Nak jd lecturer ker? Nak naik pangkat ker? Jawapan aku hanya satu! Sajer... Untuk mengisi masa lapang!!! Orait ler reason mcm nie kan!!! Tujuan sebenarnya aku further hanya satu pada dasarnya: 1) hanya utk lari drp fikir masalah remeh yg merupakan experienced pertama bagi aku, kuang.....kuang.....tp lama-lama aku jd syok plak study! Kalau masa degree, aku study sbb aku mmg nak masuk U @ maybe sbb parent nak aku msk U @ pelbagai lagi alasan2 yang susah nak bgtau kat cni. Tp masa further master, aku buat smua nie sbb diri aku sendiri, fees pun aku tanggung sendiri, buat assignment kat office (opps! pecah rahsia..!!), setiap hari Isnin mengantuk memanjang sbb dah travel sbb ada class sehari suntuk kat Sintok pd ari ahad. Tapi aku ttp puas! Bayangkan setiap weekend aku travel dari Penang ke UUm seawal 6.15pg and balik umah paling awal pun 7.00mlm. Ari ahad too beb!!! Masa too dah kurang buat xtvt sosial, masa shopping pun dah terhad, masa utk cari "pengganti" lagi2 la kureng....! lgpun aku dah tak berminat nak cari penganti. biarlah dia dtg sendiri..... aku tak rela jd perigi yg terhengeh-hengeh pie cari timba! tp yg pasti aku ttp bangga & puas dgn tindakan aku walaupun pada mula2nya aku hanya sekadar utk mencuba.....

Kak La! Thanks for being the very good listener!

Kak La, sahabat aku yg sama-sama "berjuang" selama 3 thn! Dgn dia ler aku kongsi pelbagai cerita. Tiap-tiap minggu kami travel sama-sama, tp masa 3 jam travel kami penuhi ngan..... chatting!!! Mcm2 topik kami discuss. Dr topik semasa, ekonomi, politik, tak lupa juga ngan gossip panas & memberi komen2 membina utk smua lecturer kat UUM (fuyoo... dah mcm canselor ler plak!!!). Pendek kata, kami kongsi suka-duka, pelbagai experiences yg mesti dah susah nak dpt lepas nie!

So, dgn perasaan gumbira, aku sgt2 berterima kasih pada setiap insan yg support aku sama ada secara langsung & sebaliknya & kat cni teringin gak nak share moment yg nice & sweet semasa convo! Happy viewing...!!
Dgn perasaan tak bersalahnya aku sempat lg berposing dlm Dewan MAS walaupun diaorg tak bagi! hehe...

Dgn coursemate! Mamat Siam... Dah ada business sendiri kat China!

Bersama keluarga tercinta! Jgn marah kalau ada yg kata aku nampak lbh muda drp adikku! Maklum ler... jiwa muda! Kuang....kuang....

Rakan seperjuanganku! Kak Amy!

Panas2 pun, berposing sudah semestinya!!!

Time convo jer ler dpt bunga..... Masa lain, jgn harap!


No comments: